​Fysiurgisk massage, Zoneterapi og Akupunktur

Hos Slotsklinikken tilbyder vi et bredt udvalg af massage, zoneterapi og akupunktur behandlinger.

​Vores dygtige massør og zoneterapeut Tine, har mange års erfaring indenfor fysiurgisk massage og zoneterapi, - så har du brug for en helt afslappende wellness behandling eller en mere dybdegående fysiurgisk massage hvor led og muskler bliver arbejdet godt igennem, er det hos Tine du skal bestille.

Kan du nikke genkendende til en eller flere punkter?

Smerter i ryg, nakke, skulder eller lænd?

Uro i benene?

Væske ophobninger?

Migræne?

Søvnløshed?

Angst?

Forstoppelse?

Depression?

Overgangsalder?

Tristhed?

Der er kan være mange grunde til ubalance i vores krop.

Fysiurgisk massage hjælper med at skabe bedre balance i din muskulatur, stimulerer dit kredsløb, fjerne affaldsstoffer og forebygge, at du opbygger andre problematikker i kroppen pga. ubalancen i muskulaturen.

Massage bringer sensoriske nerver, der måtte være irriterede, i balance og reducerer gammanerveaktiviteten i dem.

Det giver en ro og balance i det autonome nervesystem, særligt den sympatiske del, som blandt andet har indflydelse på puls, blodtryk og bevægelser i mave-tarm-kanalen.

Det er med til at gøre dig rolig, afslappet og veltilpas efter massagen.

Massage er effektiv som supplement til mange former for sygdomsbehandling. Hvis du døjer med spændingshovedpine og andre hovedpineformer, for eksempel spændingsrelateret migræne, kan massage reducere antallet af anfald, varigheden af dem og graden af smerte og ubehag.

Massage øger niveauerne af dopamin og serotonin og sænker niveauet af stresshormonet cortisol i blodet. Berøringen af huden frigiver desuden hormon, et såkaldt socialt hormon, som blandt andet aktiverer tilknytningen til andre mennesker, præcis som det ses mellem barn og forældre. De hormonelle påvirkninger gør dig gladere, og det mindsker din risiko for at blive stresset, angst og deprimeret.

Billeder af vores behandlinger

Slotsklinikken   |   Slotsvolden 7, st.   |   4300 Holbæk   |   Danmark   |   Mobil nr.: 23846360   |   E-mail:​ info@slotsklinikken.dk   |   Facebook​   |   Instagram   |   CVR: 40175776